Posten ger ut nytt välgörenhetsfrimärke

Postens välgörenhetsfrimärke som ges ut den 16 januari 2014 uppmärksammar H M Drottning Silvias viktiga arbete för utsatta barn.

För varje sålt frimärkshäfte går 10 kronor till World Childhood Foundation som verkar för ett bättre liv för barn i utsatta situationer.

– På Childhood arbetar vi för att alla barn ska få en trygg och kärleksfull barndom. Vi är glada över samarbetet med Posten som inte bara ger viktiga donationer till våra projekt utan dessutom, genom illustrationen av Childhood-armbandet på frimärket, bidrar till att sprida budskapet om att alla barn har rätt till sin barndom, säger Anna Hårleman De Geer, generalsekreterare på Childhood.

2014 är fjärde året som Posten ger ut ett välgörenhetsfrimärke. Kriterierna för den organisation som utses till förmånstagaren är att den ska verka inom något av områdena bistånd, hälsa och miljö och att den ska arbeta för att förbättra människors förutsättningar.

– Genom frimärket ger Posten alla brevskrivare möjlighet att stödja Childhoods arbete och göra skillnad för barn ute i världen, säger Håkan Ericsson, vd och koncernchef för Postnord.Postens välgörenhetsfrimärke som ges ut den 16 januari 2014 uppmärksammar H M Drottning Silvias viktiga arbete för utsatta barn.

För varje sålt frimärkshäfte går 10 kronor till World Childhood Foundation som verkar för ett bättre liv för barn i utsatta situationer.

– På Childhood arbetar vi för att alla barn ska få en trygg och kärleksfull barndom. Vi är glada över samarbetet med Posten som inte bara ger viktiga donationer till våra projekt utan dessutom, genom illustrationen av Childhood-armbandet på frimärket, bidrar till att sprida budskapet om att alla barn har rätt till sin barndom, säger Anna Hårleman De Geer, generalsekreterare på Childhood.

2014 är fjärde året som Posten ger ut ett välgörenhetsfrimärke. Kriterierna för den organisation som utses till förmånstagaren är att den ska verka inom något av områdena bistånd, hälsa och miljö och att den ska arbeta för att förbättra människors förutsättningar.

– Genom frimärket ger Posten alla brevskrivare möjlighet att stödja Childhoods arbete och göra skillnad för barn ute i världen, säger Håkan Ericsson, vd och koncernchef för Postnord.

130116_frimarke_valgorenhet_posten

Posta en kommentar