Postnord satsar på nytt e-handelskoncept

Postnord lanserar Postnord Shop. Det är ett nytt koncept för att möta svenskarnas förändrade konsumtionsvanor. En allt större andel av konsumtionen sker idag genom en kombination av fysiska och digitala gränssnitt. Postnords butik är en fysisk marknadsplats för e-handlare och konsumenter där e-handelsleveranser står i fokus.

− Med Postnord Shop lanserar vi en ny attraktiv marknadsplats där e-handelsföretag kan marknadsföra sina produkter och erbjudande till konsumenter i en fysisk miljö. Det är roligt att för första gången kunna erbjuda en miljö dedikerad till e-handel med valfrihet i fokus, säger Anne-Christine Lane, detaljhandelschef Postnords ombudsnät.

I Postnords butik kan e-handelsföretag exponera sina produkter fysiskt i lokalen och i skyltfönster samt på digitala skärmar. Dessutom finns surfplattor där besökare kan beställa varor direkt från företagens hemsidor. I butiken kan besökaren prova sina e-handlade kläder samt göra smidiga returer direkt på plats. Ett varierande urval av lokala e-handelsföretag  ges också möjlighet till exponering i butiken. Idag finns det tre e-handelsföretag på plats i butiken med sina erbjudanden och varumärken; Zalando, Outnorth och Eleven.

Det går också att utföra postärenden, skicka och hämta värdeförsändelser, försändelser upp till 20 kilo och köpa porto, förpackningar och frakt. Företagspost kan hämtas i boxanläggningen. För de kunder som vill prova sina e-handlade varor direkt vid uthämtning finns provrum samt en interaktiv digital 360-graderspegel. Eventuella returer görs enkelt via en ”avsläppningslucka”.

Posta en kommentar